tisdag 3 november 2009

Haklapp


Den här var egentligen den första haklappen i en beställning men när jag hade börjat sy den ser jag att det var ritat med tusch på den plastade frottén som jag har som baksida. Det går ju inte för sig att ha tuschstreck på kläder som ska säljas så den här får stanna hos oss. Inte mig emot dock för jag tycker den är skitsnygg!

Material:
Retrofrotté som jag fått i ett tygbyte med Mannagryn, baksida i plastad frotté. Kantbanden kommer från Bibbis.

Mönster:
Eget, ritat på frihand.

+++
TYGET! I LOVE! Och modellen funkar toppen men I gillar inte haklappar trots att de är täckta med "bomma"

---
TUSCH på tyg. Ok för att jag köpte en billig stuv men ritat på tyget, nån måtta får det väl vara...

!!!
Sju till ligger utklippta, till sex stycken har jag baksida utan tusch, en åttonde ska klippas ut och lastad frotté måste skaffas till två av de åtta beställda. Det roliga med det här tyget är att de verkligen blir olika beroende på var på tyget man klipper!

10 kommentarer:

Ett Tu Tre sa...

Söt haklapp med härlig "bomma". (Men det är också skönt när den perioden är över, även om det innebär mer jobb för tvättmaskinen.) :)

Fangoria sa...

Underbart söt!

Anonym sa...

Hej.
Har följt din blogg en litet tag nu och måste bara skriva att det är så otroligt fina saker du gör! Önskar att jag hade samma energi, kunskap och tid (hmmm...det sista kanske är ett val). Syr lite amatöraktigt själv och får en riktig kick av dig.
Beja Bus

Tygterrier sa...

Gryyyyymt tyg!!

Vindling sa...

En underbar haklapp! Jag har också en dotter som vägrat haklapp. tur att hon är stor nu. ;)

od Andulky sa...

Jättefin!
Har råkat ut för samma sak, har också tusch och oljekrita på en (så går det när man pysslar med dottern...)
Vi ses!

Doris_Assar sa...

Superschysst!!! Härligt med frotté!

Mannagryn sa...

Fint det blev med tyget! Stämmer verkligen att de blir så olika vilken del av tyget man använder.

Mysebo sa...

Så snyggt tyg!
Ibland kan det vara bra att göra lite fel, så fina saker får stanna kvar.

r e b e c k a sa...

så snygg! och modellen som går upp lite vid axlarna är ju jättepraktisk!