måndag 2 maj 2011

Tre små fattycakes (och lite tygnyheter!)

Några beställda Fattycakeblöjor i storlek S. En helt i bambu, två lager bambunterlock, gul Iris visa (som för övrigt snart åter finns i lager och nu går att boka i butiken! Bara några få metrear som kommit tillbaka till mig så missade du detta tyg förut passa på nu!) och insida i brun bambuvelour. Två stycken blöjor med dubbla lager bambuinterlock, lila Iris visa, och insida i microfleece. Dessa har för ett tag sedan flyttat till en återkommande kund. Det är alltid lite extra kul när en kund kommer tillbaka för fler, då vet man att det gillas!

Det är tur att det finns lite obloggat i datorn nu när vi just flyttat och jag inte har någon plats / tid / ork att sy! Att blogga ikapp är roligt det med.

Gillar ni den färgade bambuvelouren? I juni kommer jag få in brun och limegrön bambuvelour i lager! Mer om detta lite senare! Fler tryckta tyger är också på gång och ligger i startgroparna bara elefanterna och staden kommer till mig. Dessa är för övrigt på gång, jag fick hem provtryck i fredags för färgkontroll och nu ska det bara provtryckas på mitt tyg, godkännas av mig för att sedan produceras. Har det dragit ut på tiden?! JAAA! Men det kommer och det kommer att bli så fint. Efter detta hoppas jag såklart att det kommer att gå smidigare nästa gång och att det inte kommer fler strejker och stängda fabriker i vägen för tygen.

5 kommentarer:

annas alster sa...

Å vad roligt med elefanterna och staden... jag längtar!!!

Syserine sa...

Snygga! Din blöja är en favvo här!

Unknown sa...

hej:)
bara lite nyfiken på när man kommer kunna å beställa av busbollarna i de nya färgerna:)?

**erika

Thea sa...

Fina. fina, fina, fina!

Hawk&Weasel sa...

Men vad snygga! Synd att min dotter har så mycket blöjor redan. Vi körde på Bumgenius till slut så de kattmönstrade ytterbyxorna i ull som jag stickat fick bli sommarshorts istället. Men det blev ganska snyggt det med. (bild finns på bloggen.) Det verkar roligt att sy tygblöjor och de är verkligen tusen gånger finare än alla naturfärgade tråkiga köpes.