måndag 20 augusti 2012

Förskolekläder!

När jag klippte shortsen i förra inlägget klippte jag även ut en matchande tröja i garagetyget samt ett par lite tjockare byxor i jeanscollege som försågs med fickor i garagetyg.Tillsammans med den riktigt snygga turkos mudden från SoS blev det ett riktigt härligt set att ha på förskolan nu till hösten. Det har nog använts en del här hemma också under sommaren men den tjocka collegen kommer göra att de passar bra att ha nu när det snart blir lite kallare igen.

Jag har snart sytt 6 par byxor till mellanbrorsan från det här mönstret och de sitter verkligen jättebra på honom.Tror det heter High Water och kommer från Ottobres höstnummer 2011. Många sydde dem när det kom så ni har nog sett dem förut!

Tänk att R nu är så stor att han har 98 i kläder! Inte långt efter storasyster I som fortfarande bara drar 104 trots sina numer 4 år!

Garagetyget är nu slutsålt, det gick fort på REAn och det förstår jag. Så fint i färgerna och väldigt fint mönster!


3 kommentarer:

od Andulky sa...

Så fint!!

Jennie sa...

Väldigt fint set! Jag gillar färgskalan och modellen på byxorna!

Anna Johansson sa...

Jättefint!