söndag 29 september 2013

Summer basic

Mönstret till den här tröjan kommer från vårens Ottobre dam. Modellen heter Summer basic och syntes flitigt på F och bloggar under tidiga sommaren. Min tröja sydde jag i juni och den är nästan enligt mönster. Originalmodellen har rätt mycket mer tyg runt magen, lite ballongeffekt innan det går in vid höften igen. Det såg inte klokt ut på mig så jag gjorde kurvan mycket mindre och då gillade jag modellen. Hade tänkt sy fler men det har det inte blivit, måste göra en förflyttning av axelsömmen framåt och det har jag inte tagit mig tid till med allt annat som ska göras hela tiden.
Den här tröjan har dock varit en favorit hela sommaren. Jag har använt den massor och gillar verkligen modeller med kimonoärm.

Tröjan är sydd i en randig jersey från Myllymuksut. Kantade med samma randiga jersey.