torsdag 17 november 2011

Bilbrallor!

När väninnans dotter fyllde 4 för några veckor sedan sydde jag dessa byxor i present. Blev varnad att kläder kanske inte var den mest uppskattade presenten men tji, de gillades :)

Tyget är det nya biltyget som säljs i min butik. Det är på 180 cm bredd och man får ut många plagg på en liten bit tyg! Passar både tjejer och killar och är en underbar tjock härlig kvalitet! Mönstret är det populära High Jump byxmönstret ur höstens Ottobre Design. Jag drog mig länge för att sy efter mönstret för jag var rädd för böjen i fickorna men det var ju enkelt! Nu har jag sytt tre par efter mönstret och de andra två paren får jag visa en annan dag! Fickor är ju populärt hos barnen nu så det var ju bra att det var enkelt att sy dem!

2 kommentarer:

Thea sa...

Jättsnygga! Jag gillar modellen med de fickorna. Måste ta mig för att testa jag också!

Kul att ses på Syfestivalen, förresten! :-)

od Andulky sa...

Wow, älskar dem!!