fredag 24 maj 2013

Present och present!

I en svag stund i vintras önskade sig kusinen som skulle fylla 4 år en tröja med Hello Kitty på. Så det blev en tröja med Hello Kitty i present. Den blev inte använd och det kunde jag ju ha räknat ut, kusinen är ju mer Blixten än Kitty! Kanske tänkte jag att färgerna, tygblandningen och piratkitty ändå skulle falla kusinen på läppen.
Hur som helst var det ju lite synd att den fina Kittytröjan förblev liggandes i en låda när jag har två Kittytokiga barn hemma i samma storlek. Det fick helt enkelt bli en retur av tröjan och ett utbyte mot en lite tuffare tröja.

Denna gång blev det de fina robotarna från Znok/Lillestoff och matchat med en rygg av t debredrandiga blå/blå tyget från Nosh som jag har sålt tidigare i år. Båda tyger är ljuvligt mjuka och sköna. De två blå nyanserna fanns i robottyget nästan med exakt samma färger så det passade bra att plocka upp det och sedan plockade jag även upp det gröna ur tyget med kanterna.
Robottröjan har idag lämnats till kusinen och fick ett varmare mottagande - Cool tröja! Sedan bytte han till den och hade resten av kvällen! Kitty har flyttat in i min sons garderob och har pyntats med lite extra bling bling från 3exter. Pyntet har dock inte fastnat på bild men hon har fått "diamanter" på rosetten!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Båda tröjorna är otroligt fina. Och jag gissar att de är välsydda och hållbara också eftersom E har en liknande själv :-)

Diamanter på rosetten, det låter intressant, måste genast spanas in.

Thea sa...

Å vilka fina! Häftigt!!