torsdag 23 januari 2014

Jultröjor

Nu hoppar vi lite i tiden, från sommar till vinter! Här är mina pojkars jultröjor. Redan när tyget från Nosh kom visste jag att det skulle bli tröjor till mina killar av det. Det är så mjukt och skönt att ha på sig och har en fantastisk kvalitet.
Har inte så mycket skjortor och andra finkläder till mina pojkar, det används ju så sällan. Dessa två gjordes dock lite festligare med en slips i vinyl som jag skar ut på Cameon. Brun slips på ett tyg som är olivgrönt och mörkt grått blev bra men för att det inte skulle se för matchat ut blev det även bruna täcksömmar. Eftersom jag har en förkärlek för att vända avigan ut på mina kantband just nu så blev det bruna sömmar i halsen på ett tranbärsrött kantband. Storebror fick även röda kantband på sina ärmar medan lillebror fick en fållad ärm.
Mönster är mina egna ritade efter barnens mått. Men nu måste jag nog rita nya mönster i större storlekar. De sitter bra nu men det finns inte mycket växtmån i kläderna! Så, tillbaka till ritbordet för att rita stl 110 till storebror och strl 92 till lillebror.

Tyget finns föresten fortfarande i lager i butiken. Det är ett riktigt härligt bastyg som passar till både stora och små!

Inga kommentarer: