måndag 17 mars 2014

Singing Fish

Här är en gammal favorit! Tyget kom nog för ett år sedan och jag gillar det verkligen. Inte så plottrigt och med retrokänsla! Dottern gillar det också och önskade sig en klänning. En klänning med snurr. Själv ville jag testa något nytt och valde en halvcirkelkjol i samma stycke som livet för att slippa klippa i det ganska stora mönstret på tyget.
Eftersom det fortfarande var vinter när denna syddes så blev det långa ärmar och jag valde bruna kantband för att förstärka retrokänslan och matchade sedan tråden med en färg från tyget.
Mönstret är mitt eget. Använde tröjmönstret och ritade på en kjol i ca 45 graders vinkel. Lagom mycket snurr tycker jag. Lite för lite snurr tycker dottern men hon använder den flitigt ändå!


3 kommentarer:

Linnéa sa...

Fin klänning! Förstår att hon gillar den.

SiriR sa...

For en herlig kjole! Blir glad av å se på den:)

Rumpetuss sa...

Jättefin klänning!!! Å tyget - härligt!!!