söndag 8 augusti 2010

Byte med Syserine

Tidigare i somras såg jag åter igen fina stickade disktrasor på Syserines blogg. Har tänkt så många gånger att jag ska sticka sådana men så har det aldrig blivit av. Slängde iväg en fråga om ett byte och hon nappade! I utbyte mot trasorna har jag sytt den här tunikan till hennes dotter. Modell, tyg och färg på kantband var önskemål från Syserine och det blev härligt retro tycker jag! Det lila bryter perfekt mot det gulgröna tyget.

Modellen på tunika har jag bara sytt en gång förut så jag fick rita nytt mönster i en större storlek och jag hoppas att den ska passa bra. Den är på väg just nu och borde landa hemma hos Syserine i början av nästa vecka.

Jag gillar verkligen nattågstyget, borde sy mer utav det! 

4 kommentarer:

Miiaoo sa...

Fin! Gillar också det tyget!

Doris_Assar sa...

Jättefin!! Klockren modell!
Gillar verkligen de stickade trasorna, ska kolla om syseringe säljer dem? :-)

Syserine sa...

Så göy det skal bli! Din pakke er også på vei!

Solveig Lövendahl sa...

Finfin!

Vad snäll du är som tipsar om tyget, det är helt underbart! Hur mycket vill du avvara och vad vill du ha för det?