måndag 19 december 2011

OttoPippi?!

För ganska länge sedan fanns en blogg som hette OttoPippi. OttoPippi sydde kläder med fantastiska kombinationer av tyger och mönster. En riktigt färgsprakande blogg där kläderna visades av två tvillingknoddar! En blogg jag saknar! Den levde upp lite i höstas till min glädje! Jag vet att hon fortfarande syr och det är väl huvudsaken, även om vi inte får se de fantastiska sakerna längre! Har ni inte besökt bloggen, ta en tur i arkivet och njut!

Hur som helst, när den här tunikan kom till var det enda jag kunde tänka på att det här ser ut som en "OttoPippitunika". Dottern ville ha en tunika i det randiga tyget med en turkos stjärna på magen. När jag skulle sy stjärnan vände jag maskinen ryggen i 10 sekunder och vips hade maskinen tuggat i sig tyget runt applikationen. hade inte tillräckligt med tyg för att klippa ut ett nytt framstycke utan klippte istället av det trasiga tyget, sydde fast turkos bottentyg på livdelen istället och applicerade en randig stjärna.

Dottern älskar tunikan och skulle kunna ha den dag och natt! Och ja, jag tycker fortfarande att det ser ut som en OttoPippitunika!

Bjuder på lite oredigerade bilder eftersom datorn som innehöll PS kraschade i förra veckan och inte vill lagas. Trasigt moderkort = ny dator behövs....

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja den verkligen lyser Ottopippi :) Jättefin, en klänning att bli glad av!!

od Andulky sa...

Jättefin!!!

Palven sa...

Läcker :o)
Å jag instämmer, saknar oxå Ottopippi!

kaoz sa...

en herlig "til og bli glad av" tunika!
Og enig med deg, ottopippi er dypt savnet.

Fangoria sa...

Superfin! Men Ottopippi har varit ganska aktiv att kommentera lite här och var vad jag sett iallafall?!Gillar också hennes blogg skarpt!!!!

MalinJohanna sa...

Precis som alla andra saknar jag OttoPippi och beundrar tunikan, lyser verkligen upp den här mörka sk vintern!

JuMel sa...

Helt underbar tunika! Vilken färgklick i vintermörkret:) Jag OttoPipps blogg har även jag besökt ofta, tråkigt att den "står stilla" men roligt att hon iaf syr även om hon inte bloggar.