onsdag 3 juli 2013

Ritar vidare!

Jodå, jag håller på och ritar vidare på storebrors tröjmönster. Nu börjar det närma sig. Den här gången har jag breddat halsringningen en hel del och nu sitter den mycket bättre. Ska sänka bakhalsen lite mer och se hur det blir. Den här gillar storebror mycket och en har använts flitigt redan.
Tyget är Lilliestoffs men jag tror det säljs av Znok. Jag köpte en bit i en grupp på FB och den räckte precis till den här tröjan. Ekoloigsk jersey med lycra i klara härliga färger. Trycket drog lite snett men det funkar ändå.

Jag tyckte att det var en rolig detalj att vända på coversömmen på kantbandet i halsen så jag gjorde det igen. Maskinen och jag är fortfarande bästisar så jag vågade. Det blev snyggt den här gången också. Föresten, att sprätta en coversöm är inte så svårt om det inte blir bra! Man pillar lite med trådarna i slutet av sömmen tills man får dem att släppa från varandra och sedan är det bara att dra!
Det är svårt att fota storebror, han står sällan stilla!

Inga kommentarer: