onsdag 22 januari 2014

Det ska snurra!

Det är klart att klänningar till 5-åringar ska ha snurr i kjolen. Ju mer desto bättre.
Den här klänningen är inspirerad av Kokalas klänningar från i våras med helklockad kjol. Jag ritade helt enkelt en egen version av dessa från storasysters tröjmönster och la till en helcirkelkjol. Storasysters klänning blev dock långärmad eftersom denna syddes i början av hösten och det där är mer praktiskt med långärmat.

Det här är är favorit! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om tyget. Det är en 100% bomullsjersey från Andersson & Hjalmarsson som jag köpte när ja var där i somras för den kändes så skön i kvaliteten och den kostade ca 25 kr/m på rea. Jag hade väl tänkt pyjamas men storasyster insisterade på klänning. Ni ser väl lyckan i snurret?

1 kommentar:

Linnéa sa...

Härligt med snurr på kjolen!

Blev så glad när jag såg att du skulle till Syfestivalen och jag hoppas att du ska ha kvar av Blomsteräng tillsdess.