lördag 8 november 2008

Syfestival! :D

Har haft en mycket rolig dag idag på syfestivalen! Tack för en trevlig fika Snork! Träffade även en del andra sybloggare, kul att få lite ansikten på alla er! Bland andra träffade jag Morvern och Mallaching i kön in. De kände igen I´s nya mössa och hälsade! Roligt!!! Karin träffade jag bland Mjuka Tyger och som sagt så tog jag en fika med Snork. Såg Älsklingsfrö på avstånd i hennes fina tröja, men satt och ammade då så kunde inte gå fram. När jag var vid Nea Nobelle var där så mycket folk att jag inte kunde hälsa på Thea som satt och sydde appliktioner, men jag har iallafall 'spottat' henne!

Det blev inte för mycket shoppat idag men jag är mycket nöjd med det som fick följa med mig hem. En rödrosarandig velour och en röd velour från Mjuka Tyger, flerfärgat randing velour från Nea Nobelle samt tre tyger från E-slöjd. Ett nystan svart ekologiskt yllegarn blev det också som snarast ska förvandlas till en stickad trekantig sjal att svepa om både mig och lilla I när vi är ute och går!

Provkörde några Coverlockmaskiner, nu gäller att övertyga sig själv om att man behööööver en coverlock.... Kan ta lite tid att övetyga mig om det men kul var det hur om helst att ha testat en, nu vet jag iallafall hur de ser ut, känns och kan fundera lite mer på om jag behöver en.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Smått avundsjuk på alla som haft möjlighet att gå på syfestival. Kul att få testköra och klämma och känna på alla tyger. Och vad kul att få se så många sybloggare live!

LinSar sa...

Va fina tyger du hittade.

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Jag ska vara såååååååå avudsjuk på alla som kunde fara i helgen...ska bli kul att se vad alla sybloggare köpt. /Karolina

snork sa...

Tack själv för trevligt fika! Var jättekul att se dig och lilla I, och din mamma var supertrevlig! Hälsa henne från mig!

OttoPippi sa...

Jösses vad roligt att ha varit där och sett "alla"!!!! Hade jättegärna också varit där som sagt... Fina tyger!!!