lördag 18 april 2009

Give and Get - omgång 5

Så drar omgång 5 snart igång - här kommer mina svar på frågorna!

• Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Syr, virkar och stickar. Fotar också men det ligger lite lågt just nu, iallafall annat är barnbilder. Hr tänkt jag ska lära mig brodera nu i vår också.
• Hur länge har du pysslat?
Så länge jag minns, men i olika omgångar av livet.
• Vilken typ av maskiner syr du på?
En vanlig Husqvarna Juliette (fin och rosa) och en Husqvarna 901 overlock.
• Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Trådar i alla möjliga och omöjliga färger (gillar DorTak). Spetsar, band, resårer, knappar, dragkedjor och annat kul lull-lull som piffar upp!
• Någon annan hobby eller stort intresse?
Fotografering och odla porslinsblommor!
• Vilket är ditt favoritdjur?
Katt!
• Har du djur? I så fall vilket?
En fin långhårig katt som lyssnar till namnet Ville.
• Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Hästar får mig att nysa men inget värre än så.
• Är du allergisk mot något annat?
Nope.
• Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Lägenhet.
• Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Snygga grytlappar.
• Vilken storlek har du på kläder?
Runt 38/40, men jag är lång och får alltid förlänga liv och ärmar och ben på allt jag syr till mig.
• Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
En dotter som snart är 9 månader. Just nu har hon 68/74 men 74/80 är väl snart mer lagom. Huvudmåttet just nu är ca 44/46.
• Favoritfärger och hatfärger?
Gillar färgglatt och starka färger, gillar inte riktigt pasteller.
• Vilka material gillar du eller ogillar du?
Gillar naturmaterial, bomull och bambu. Gillar inte syntet.
• Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Retro, blommigt, prickigt.
• Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Tunikor på mig. Klänningar, toppar, t-shirts, brallor, tights.. ja det mesta är fint på I!
• Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Allt i en salig blandning,annars blir det nog lite tråkigt. Fast mer retro och vintage än romantik!
• Pojk/flick eller unisex?
Unisex, men har hemfallit åt att sy väldigt flickiga saker på sistone!
• Nytt eller second hand?
Både ock.
• Favoritsmak?
Hrm, svårt. Fruktsallad med mycket russin och mandlar ligger högt på listan nu. Annars choklad och lakrits.
• Favoritlukt?
Mmmm bebis :D Och kaffe!!
• Musiksmak?
Har nån missat.... reggae, hiphop.... allt med baktakt och skönt sväng!
• Favoritböcker?
Gillar deckare!

1 kommentar:

Zanna sa...

Hej hej. Jo jag vet att det finns det, det är därför jag ska byta till Made By Zion såfort jag får slut på mina namnband :) Jag säljer nästan inga kläder så det är nog ingenfara. Sen heter dom Zion clothing och jag zionsdesign fast det bara står Zion på mina lappar.