måndag 22 juni 2009

Ekobytet - omgång 2

Här kommer svaren på mina frågor inför omgång 2.

Vad pysslar du med? Sy/ virka/ sticka/ annat?
Alla tre men jag syr mest.

Hur länge har du pysslat?
Av och till hela livet men "på allvar" sedan april 2008.

Har du barn? Vilken storlek?
En dotter på 10 månader, strl 74. Huvudmått 46.

Vilken storlek har du själv?
38-40, men ofta förlängt då jag är 180 cm lång. Jag kan skriva mina mått om min kompis vill ha dem men då får du fråga efter dem! ;) Huvudmått 56 (tror jag det var iallafall)

Stilmässigt, vilket håll drar du åt? (70-tals retro/ vintageromantiskt/ stilrent ekologiskt?)
Retro men lite romantiskt har det nog blivit p sistone - inte för mycket romantiskt dock!

Vilka färger och mönster gillar du? Vilka material?
Gillar naturmaterial. Starka glada färger på I, lite mindre mönster och färg till mig! Gillar blommigt!

Vad skulle du vilja lära dig sy/sticka/ virka? Vad fattas i din mönster/ kunskapssamling?
Det är mycket jag vill lära mig men kan inte komma på något speciellt just nu, något roligt mönster i sil med det jagg brukar sy vore kul, samma men annat... jag gillar enkla modeller till I, inte så mycket rysch och volanger!

Vad föredrar du, thé eller kaffe?
Just nu är jag i en teperiod! Men jag gillar inte rooiboos! (eller hur det stavas)

Könstraditionellt, unisex eller genusmedvetet?

Unisex men det utesluter inte blommigt eller rosa heller.

Varför väljer du ekologiskt/ återvunnet hellre än nyproducerat?
Jag väljer både ock men jag blir extra glad när jag syr i återvunna tyger eller på annat sätt återbrukar material, så att jag inte tär för mycket på naturresurserna! Dessutom har de äldre tygerna väldigt fina mönster och så är de ju giftfria och snälla mot min dotters (och min också) hud och kropp!

Är det något jag glömt så fråga anonymt med en kommentar så lovar jag att uppdatera mina svar!

Inga kommentarer: