tisdag 24 november 2009

Födelsedagströja


I lördags var vi på kalas hos D som fyllde 2 år. En pirattröja fick följa med som present. Det var det första jag sydde i pirattyget och det gav mersmak! Det blev ju helläckert med de olika motiven på de olika delarna av tröjan.

Mönster:
Meedom, form 1, förlängt till jacklängd. Strl 86 enligt Meedom strl 92 enligt mig!

Material:
Pirater från Mjuka tyger, svart interlock från JNY.

+++
Det här var min första revansch på CPn i helgen och det blev så fint!

!!!
Tänk vad mycket man har hemma. Jag har förutom det här lyckats knåpa ihop nästan hela marknadskollektionen om 10 bodys, 3 klänningar, 3 tröjor, 1 blus, 5 haklappar, 5 halsdukar, 6 tossor och 7 vantar och lite annat från saker jag har hemma! Allt utom tryckknappar som tog slut helt oväntat så jag var tvungen att beställa nya. Jag är faktiskt helt impad över vad jag har och inser att jag nog inte måste shoppa så mycket som jag tror!

9 kommentarer:

jejja79 sa...

helt klart underbar =) Måste varit en omtyckt present....

Madelene sa...

Läcker!

Gulligan sa...

så underbar!! Blir så sugen på det tyget!!!

Villa Nystuga sa...

Jättehärlig tröja. Blir också sugen på pirattyget. Och förresten. Det spelar ju faktiskt ingen roll hur mycket tyger man har hemma, man måste ju alltid handla nytt ;)

Ahlard sa...

Hejsan, underbar. Så kul att se=) Och vad kul att du och CPn är vänner. Allt du sytt ser då väldigt fint ut på bilderna.

Karin sa...

Hej där!

Jättefin tröja! Jag är mäkta imponerad av vad du har producerat av vad som funnits hemma!!
Vi ses på lördag!

Anna-Snoddas sa...

Jättesnygg! :)

Tygterrier sa...

Om man bara handlade när man VERKLIGEN behövde något skulle det inte bli mycket köpt :-) Jag inhandlade dock en meter brun mudd igår, har flera par brallor som omöjligt kan bli klara annars så det var NÖDVÄNDIGT :-D

Piraterna är så fina men jag är så osams med tyget, blir bara ufon av det här...

Fangoria sa...

Så fin!!Vill oxå ha av det tyget!!!
Härligt att du har så mycket färdigt hemma, hoppas du får sälja mycket!!