lördag 28 juli 2012

Semester!

Som ni kanske märker har jag semester från Strömming! Gör massor av saker, vi gräver i trädgården, åker på utflykter, leker i den nya lekstugan och sådant man gör på sommaren. Jag syr också men bara till familjen. Shoppen är öppen medan jag har ledigt men som det står där skickas inga ordrar innan v 32.

Det är mycket spännande att bo i ett parhus med en liten trädgård. Jag tänkte att det inte fanns så mycket som gick att göra med en så liten trädgård. Vi fick hjälp av en trädgårdsdesigner att fundera ut smarta lösningar för trädgården när vi ville ha både lekstuga, växthus, gunga, sandlåda, rabatter, fruktträd och lite gräsmatta! Och vet ni, skisserna ser så fina ut och vi har nu gjort den första etappen, en ca 15 kvm stor fruktlund på framsidan! I veckan har vi satt en lekstuga på plats och den ska målas i samma färger som vårt hus. Väldigt roligt att se allt ta form där ute.
Här är fruktlunden, marken har täckbark istället för gräs. Här ska det i veckan petas ner åtskilliga revande smultronplator som förhoppningsvis ska ge en grön matta nästa år!
I den befintliga rabatten framför huset har vi planterat två pärlrönnar för att få lite höjd i rabatten. De blir max 3 meter höga när de växt klart. I vinter ska jag planera rabatten och fylla ut med mer perenner.

Jag funderar på att öppna butiken här en söndag framöver så att ni som bor i Uppsala/Stockholmsområdet kan komma och klämma och känna på tygerna! Mer info om det när jag har bestämt mer detaljer.

Inga kommentarer: