söndag 12 april 2009

Ekobytet - frågor omgång 1


När Stora Lilla J startade Ekobytet kunde jag inte låta bli att hoppa på. Här kommer svaren på frågorna till omgång 1.

Vad pysslar du med? Sy/ virka/ sticka/ annat?
Både syr, virkar och stickar men jag syr mest.

Hur länge har du pysslat?

Sytt sedan jag var liten i olika omgångar. Började sy barnkläder i april 2008 och sedan dess har intresset växt.

Har du barn? Vilken storlek?
En dotter som nu är 8 månader. Håller på att växa i strl 74 nu men hon är ganska så lång och smal.

Vilken storlek har du själv?
Jag brukar ha strl 40 med förlängningar!

Stilmässigt, vilket håll drar du åt? (70-tals retro/ vintageromantiskt/ stilrent ekologiskt?)
Jag gillar mest retro eller stilrent, inte så mycket romantiskt. 60 och 70 tal är snyggt. Gillar rena linjer och så. Inte för gulligt eller för puffigt!

Vilka färger och mönster gillar du? Vilka material?
Färgglada tyger med mönster. Samma som ovan egentligen, 60-70tal är snyggt, gärna blommigt (men inte 80-talsromantisktblommigt!) Gillar naturliga material, återvunnen bomull. Gillar även bambu.

Vad skulle du vilja lära dig sy/sticka/ virka? Vad fattas i din mönster/ kunskapssamling?
Vill gärna virka mer, arigurumimönster vore roligt!

Vad föredrar du, thé eller kaffe?
Både ock men kan inte leva utan kaffe!

Könstraditionellt, unisex eller genusmedvetet?
Unisex

Varför väljer du ekologiskt/ återvunnet hellre än nyproducerat?
Jag väljer både ock, både ekologiskt och nyproducerat men försäker välja mer och mer ekologiskt och återvunnet. Det ger en skön känsla att veta att man inte förbrukar resurser mer än nödvändigt!

2 kommentarer:

Therese - Eira min ögonsten - Tävling på bloggen! sa...

Vad kul!
Man får inte se en bild när ni använder den? :)
Det är alltid kul att se vinnaren med vinsten :D

Therese - Eira min ögonsten sa...

Glömde skriva:

Missa inte min nya tävling och min Bloppis där du kan fynda kläder till lillan :D