torsdag 2 april 2009

Elefantbyxor

Dessa är sydda på beställning till en tjej som snart fyller 1 år. Inte så mycket att orda om mer än att jag verkligen hoppas att de passar! De är smala i modellen och sydda för att vara lite långa nu (hoppas jag!) med pös runt fötterna. Både midjemudd och fotmudd går att vika dubbla för att ge byxan lite längre livslängd.

Mönster:
Ottobyxa 2.0, strl 80

Material:
Bruna elefanter från Jofotex
Brun mudd från Stoff och Stil

+++
Kul med beställning igen. Har inte riktigt haft ork att ta emot så många beställningar men nu känner jag att sömnaden flyter på och jag hinner göra de projekt jag har i huvudet samt sy beställningar. Måste säga tack till min lilla I som faktiskt nu sover på både kvällar och nätter och gör mamma både piggare och gladare!

---
Det är svårt med egna mönster i storlekar som man inte kan prova själv. Så jag hoppas verkligen att dessa byxor passar och blev som beställaren hade tänkt sig!

Inga kommentarer: