tisdag 28 juni 2011

Bilblöja till lillebror

Lillebror växer! Snart är han 18 månader gammal! Blöjor brukas fortfarande och pocketblöjorna är de som går först här hemma så jag har fyllt på lite. Den första jag sydde var i helt nyinköpt PUL med läckert bilmönster (har samma tyg i interlock också och I har önskat sig ett nattlinne i det tyget) med insida i microcharmois (extra tunn och fin fleece) och ett mellanlager i bambuinterlock. Ett inlägg i tjock mjuk bambufleece att stoppa in i blöjan blev det också. Har lovat mig själv att inte sy nya blöjor utan att också sy inlägg till dessa, inlägg som faktiskt funkar bra dvs inlägg i min tjocka bambufleece. De suger som sjutton och har aldrig läckt!
Snart måste det sys nya blöjor, dagisblöjor. I augusti blir det dagis för både I och R och dagis har sagt ja till tygblöjor när vi förklarade hur de funkade. Kul att de var så positiva tycker jag! Jag gillar inte helt mina oredigerade bilder, men men. Oredigerat får det bli annars blir det inget alls.

Sist men inte minst, klänningen från förra inlägget.  Användes 3 dagar i rad av I som inte ville ha något annat på sig efter att ha sett klänningen. Här är hon på väg till dansen på midsommar! Hatten är inne på sin 3e säsong. Is favorithatt.
R får väl också vara med på ett hörn, när jag för ovanlighetens skull visar bilder på barnen, i ärvd Emilskjorta som syddes till I förra sommaren och ärvd hatt som syddes till I för två somrar sedan. Passar perfekt på honom i år!

3 kommentarer:

Helena sa...

I:s midsommarklänning är verkligen jättefin! Och bra med kläder/solhattar som kan användas flera säsonger :)

Eva sa...

Jättekul att se bilder på barnen! Klänningen är såå fin - jag sydde många liknande åt mina tjejer när de var små. Jag gillar verkligen användningen av olika tyger så där, det provade jag aldrig, men det är jättefint!

Lisa sa...

Vilken jättefin blöja! Bra att veta att bambufleece fungerar så bra! Jag skulle också behöva sy lite nya inlägg; använder mest vikblöjor som inlägg och det blir så bylsigt.