lördag 1 maj 2010

Eeeeeemiiiil

Ända sedan jag hittade det här tyget någon gång förra året så har jag tänkt att det ska bli en skjorttröja till I utav det. Dessa skjortor är perfekta att ha i solen på sommaren så några stycken ligger utklippta och ska sys när andan faller på. Efter att jag sydde infodring i den förra skjortan så upptäckte jag hur fint det blir med det istället för kantband så det fick det bli här också. En röd knapp och ett handsytt knappträns.

Igår ville I inte prova skjortan men idag har hon haft den och hon var så fin!

Mönster:
Modifierat från Gynther, strl 86

Material:
Påslakan från loppis, knapp från mormors knappskrin.

+++
Så fint tyg och det är i förhållandevis bra skick också för att vara ett påslakan. Passar perfekt för dessa skjortor, ser lagom busigt ut.

---
Att jag lyckades klippa bort Emils huvud i sprundet...

16 kommentarer:

katta sa...

Vilken söt skjorta. Har precis fått tag på samma tyg och blir jättesugen på att pröva sy något liknande. Man blir ju glad att se små busfrön i såna kläder:)

Gekko sa...

Jättesöt! Och vilket roligt tyg! Håller med om att det var snyggt med infodring! Jag har sytt några såna själv, helt obloggade och för länge sen men de har bara kantband.

Anki sa...

Superfin! Förstår att den är populär :-)

Y sa...

snyggaste halshuggningen jag sett på länge

grønn sa...

For ei fin skjorte! Fin modell, og artig stoff!

Helena sa...

Det tyget är underbart...har det själv med brun bakgrund. Modellen är jättesöt och halshuggningen bara för skön...haha:) Kika gärna in hos mig och delta i min pågående tävling!

Linda sa...

verkligen fint, jag måste se till att sy en sån till sonen. snyggt med infodringen, borde dessutom vara bekvämare än kantband.
Sen en sak, har du klippt hack i sömsmånen längst ner i sprundet? det ser ut som det är lite bubbligt eller vad man ska säga. Inget som stör men om man inte klipper lite i sömsmånen vid böjar så blir det svårt att få slätt. och har du redan koll på det så glöm att jag sa nåt ;)

Doris_Assar sa...

Åh, klockrent! Tyget, modellen, och knappen!
Jag har en skjorta liggande i väntan på kantbandning, men jag ska nog tusan sy infodring istället!! Blir ju såå snyggt!!

finnkids sa...

Så fin blogg du har! Helt underbara kläder syr du också! Emil-skjortan är läcker och även jackan du sydde för ett par veckor sedan! Marimekko-tyger gillar jag också, jag kommer från landet tyget härstammar ifrån :-)

Retrokas sa...

Jättesnygg var ju den! Våran lilla Emil skulle nog vilja ha en likadan. ;-) Gillar dessa Gynthers skjortor skarpt och har för planering att sy flera av dem till grabbarna tills sommaren. Hade ju redan planerat en skjorta till Emil av 70-tals örngott (barnstorlek) som jag hittade på loppis. Men ack, efter att örngotten legat i diverse högar med tidningar och annat skoj så hittar jag ju bara det ena och till skjortan behövs verkligen båda. =/

Palven sa...

Supersnygg :o)

JuMel sa...

Jätte fin! Måste verklien se mig om efter ett sånt mönster.

od Andulky sa...

Underbar!!! Måste nog också prova infodring...

Nemo sa...

Supersnygg!! Blir alldeles hagalen... :-)

Shamu sa...

Å men den var fiiiin! Emil er jo en vinner! Hadde man hatt så fint stoff i hus..

Åsa Tidqvist sa...

hur fin blev inte den här!! jätetfin!! och vad snyggt med infodring, det måste jag med prova ngn gång!