Som om det inte var nog nu. Jag började klippa alla beställningar igår och hittade ett repeterat fel i elefanttyget. Efter att ha inspekterat alla rullar av både blått och gult tyg så inser jag att felet finns på alla rullar med ca 50 cm mellan varje fel. Jag gissar att det är schablonen som tryckeriet använt som har blivit felaktig på något sätt och just nu har jag tagit bort möjligheten att köpa tyget i butiken i väntan på att allt löser sig med tryckeriet.
Jag kommer att kontakta alla som har beställningar av tyget så fort som det går men jag måste invänta mer info om hur jag ska göra med det tyg jag fått skickat. Om det ska tryckas om, skickas tillbaka, behållas eller vad som händer. Återkommer så fort jag vet mer.
Staden ser bra ut. Jag har inte hunnit inspektera alla rullar med det jag har sett är bra. Så har du bara beställt staden så kommer detta att skickas så fort jag hinner klippa. Just nu tar det lite tid att beskriva felet på elefanttyget samt att dokumentera detta. Jag hoppas på en snabb lösning av detta problem.
Felet syns på mittenelefanten. Det är inte stort på varje men en sådan elefant finns på varje 50 cm av tyget. Det saknas "rygg" över örat. Felet finns på båda färgerna av tyget så det röd-blå tyget ser likadant ut.
16 kommentarer:
Fy vad tråkigt för dig, som du har kämpat med de här fina tygerna.Hoppas ni kommer till en bra lösning!
Susannadet är inte sant, på båda färgställningarna... Hur som helst så får du inte ge upp. Självklart vill man att tyget och trycket ska vara perfekt. Men jag kan i ärlighetens namn bara säga att felet inte är så jättefarligt (för mig som privatkund). Jag vill ha min tygstump i alla fall :) Jag tror att vi är många som känner så.
Självklart ska du försöka lösa detta med fabriken, men jag vill bara att du ska veta att vi stöttar!
O nej vad trist!!! Hoppas att det löser sig snart och att du blir ersatt!
Styrkekramar fran Hamburg!
//Martina
Som om det inte krånglat nog! Hoppas det löser sig snabbt den här gången!
Du vet att vi stöttar dig susanne! Håller tummar och tår för att ni hittar en bra lösning kram
Så typisk att det ska vara problem även nu när det äntligen kommit till Sverige. Hoppas du får en bra lösning med fabriken. Jag tar gärna mina tygbitar även med tryckfelet, jag har inte tänkt sy några gigantiska saker utan kan nog pussla in mönsterbitarna runt om felet. Så om fabriken inte vill ha tillbaka det så får du gärna skicka elefanter till mig
Susanna såklart...gå å lägg dig Martina!
Vad tråkigt! Vi håller tummarna för en snabb lösning :)
Hoppas det löser sig. Jag vill köpa iaf. Så när man kan beställa det igen får du en beställning :)
En styrkekram till dig!
Helt otroligt! Jag tycker inte du förtjänar detta!
För min del spelar inte det tryckfelet någon roll, jag tar det gärna som det är. Livet är ju inte perfekt och en elefant med ryggmärgsbråck är ju också en elefant! Trots allt!
Sen hoppas jag förstås ändå för din skuld att du kan komma fram till en bra lösning med leverantören!
Kram till dig!
Nej vad tråkigt!
Jag tar gärna min tygbit ändå! Med eller utan ryggmärgsbråck! :)
Nämen, gu vilken otur! jag har inte hängt me i turerna pga dåligt blggande och bloggläsande så jag visste inte att det hade blivit en sånt strul med tygerna! Hoppas det löser sig!
Åååh vad surt!!! Skickar över lite styrkekramar!!
Jag vill dock ha mitt tyg som det är, spelar ingen roll! Kram!!
Vad tråkigt! Liten detalj, men inte kul. Hoppas det fiksar sig!
Så trist när du äntligen fått hem tyget! Men jag håller med de övriga. Älskar elefanterna som de är, perfekta eller ej och tar gärna mitt tyg oavsett "ryggmärgsbråcket" (underbaraste kommentaren, Gekko!)
Skicka en kommentar