lördag 26 november 2011

GLOW!

och Myllymuksut
I nästa vecka kommer det in fluoroscerande sytråd / broderitråd i butiken. Den finns dock att boka redan nu och det har gått åt väldigt fort. Ännu finns det 5 rullar kvar obokade. Tråden är natruvit i dagsljus men lyser med ett gulgrön sken när man släcker lampan. Sy läckra detaljer på pyjamasen eller mössan och se hur det lyser när man släcker!

Jag kommer snart att lägga en ny beställning från Myllymuksut. Det har varit stor efterfrågan på merinoulllen och den sålde slut snabbt. Vill du boka något, kolla in Myllymuksuts sida och maila mig och det är något speciellt du vill se i butiken. Jag kan ta in de flesta tyger de har i sin butik. Priset blir som på deras sida men det blir svensk frakt istället för finsk.

För övrigt har jag i helgen tvättestat den jersey jag fått från mitt tilltänkta tryckeri- Den har gått i 40 grader, 40 grader med jeans i maskinen och i 60 grader samt två varv i torktumlare och den ser fortfarande jättefin ut.  Det lutar åt att nästa tyg kommer på GOTS-certifierad bomullsjersey med lycra! Räkna 2-3 månader från nu till nästa Strömmingtyg(er) finns i lager!

2 kommentarer:

Karin sa...

Härligt att tyget verkar hålla i tvätten. Vi vill ju se fler Strömmingtyger ju!

frisky frog sa...

Gillar koftan! =)
/Ha en gó 1:a advent!