söndag 27 april 2008

Nysytt



Har även hunnit med att sy tröjan jag klippte ut i onsdags. Det gick förhållandevis enkelt och jag är nöjd med hur den blev. Lite stor kanske trots att jag sydde in både ärmar och liv men bättre för stort än för litet, de växer ju trots allt!

Tyget är från Babra sy i Uppsala och mudden från Ohlsons tyger. Mönstert kommer från Ottobre 1/2007 och är i storlek 62, men som sagt den ser stoor ut! Sydde den på min Huskylock, förutom mudden och fållarna som är sydd på min Viking med tvillingnål. Eftersom mudden är brun så sydde jag fållarna med brun tråd också. Tycker det ser snyggt ut! Det saknas knappar i höger axel men jag har fortfarande inga tryckknappar hemma men det är 3 månader kvar tills den lill* kommer så jag hinner fixa det innan dess! Ska dessutom till Jofotex på torsdag så där kan jag säkert få tag i några!

2 kommentarer:

Gulligan sa...

Vad fint!! Fina färger!!!

OttoPippi sa...

Den är jättefin!! Blev bra med brun tråd på muddarna.. vad skicklig du verkar vara!!!! Så.... det kommer en liten om 3 månader!! Grattis!!!!!! Vad bra att du börjar sy till "den" redan nu och inte gör som jag - väntar i 1 1/2 år! :-) Det är ju kul att få sy riktigt smått och sött!