fredag 4 april 2008

Svårt att koncentrera mig på jobbet, sitter och tänker på hur man bäst syr i kantband och drömmer om overlock-maskinen som jag beställde igår. Fick min mormors gamla sy-sax från mamma i onsdags. Mormor var sömmerska och det känns roligt att få ärva hennes sax och en sporre. Ska lämna in min symaskin p åservice idag också så jag kommer stå utan maskin i några dagar men hoppas att overlocken kommer i början av nästa vecka. Utan maskin får jag tillfälle att sticka klart tröjan jag håller på med. En grön kofta i alpacka-ull med huva. Den ser ut att bli fin :)

Ska även ägna helgen åt att försöka förstå hur den här sidan fungerar och hur man gör länkar och annat.

Sydde en body i veckan efter ett mönster från butterick, klippte ut i storlek nyfödd. Igår köpte jag en förpackning med bodys på HM i strl 56 och den jag sytt visade sig vara gigantisk jämfört med dessa!! Så jag tog och sprättade upp ärmen och ena sidan på en inköpt body och gjorde ett mönster som jag hoppas ska funka bättre. Har även beställt några böcker med mönster, Baby Cool och Sy og strik børnetøj 0-3 år.

Blev också sugen på att köpa några nummer av ottobre design.

Inga kommentarer: