söndag 24 augusti 2008

Färgfällning i tvättmaskinen..

Åh vad less jag blev när jag tvättade mina nya fina tyger.... blå färg från något fällde så nu är allt som var vitt i tygerna ljusblått :( jag som tyckte jag sorterade så noga men när tygerna är flerfärgade så kan man ju inte sortera precis rätt. Ja det går väl att vänja sig vid att det är ljusblå botten på tygerna och jag får glädja mig med att paketet iallfall inte fastnade i tullen.

Förutom att tvätta tyger har jag ägnat lite fri tid till att konstruera ett eget omlotthoodiemönster som jag hoppas kunna provsy i veckan. Det var riktigt kul att rita om mönstret så som jag vill ha det. Nu återstår bara att se om mina funderingar blev bra eller om det blev riktiga tankegrodor! Annars myser jag mest i soffan med I och sambo! Livet är fortfarande härligt!

4 kommentarer:

LinSar sa...

Fy va tråkigt att det blev missfärgat.

Hello sa...

Åh, fy så försmädligt! Ofta kör jag tygerna ett och ett när de är flerfärgade, men det rimmar mycket, mycket illa med det faktum att jag egentligen är miljönisse och annars bara kör fulla maskiner :(

Vi har hastigt och lustigt hamnat mitt i en flytt så nu home stylar vi allt vad vi kan. Jag ska ta mig i kragen och fota blöjhögen och försöka mejla i veckan!

Anonym sa...

Trist med missfärgningen, om du har tur kanske det bleknar lite efterhand som du tvättar igen och igen.
Roligt att höra att livet är härligt för dig - njut allt du kan.

á Yeliqa sa...

Attans!!! Samma sak hände mig i början av sommaren. I ren despiration kastade jag in tygerna en gång till medan de fortfarande var blöt och tvättade en gång till och då gick all missfärgning bort:) Det som hade missfärgat för mig var mörk denim :(