onsdag 28 juli 2010

Retro Stylish Dress A

Just nu roligsyr jag. Jag syr det som faller mig in bara för att jag vill. Det får man på semestern! Inspirerad av bland andra Benglan så plockade jag fram mitt exemplar av Stylish Dress Book och började med modell A. En enkel a-linjeskuren klänning som jag kortade till tunika och sydde i ett härligt blommigt retrotyg. Jag älskar den!

På framstycket finns det insnitt vid brösten samt en lätt rynkning i halsringningen. Jag fick rita om skärningen på nacken för det blev ståkrage i bak. Klippte ur några cm och så satt det perfekt.

När jag har sytt klart de stolsdynor jag håller på med till köket så ska jag ge mig i kast med modell B.Fast en storlek större, denna är precis på gränsen att det känns trångt runt ryggen. Och med en modell med ärmar så tror jag att det blir för tight runt ärmhålen i denna storlek.

18 kommentarer:

Miiaoo sa...

Vilket underbart tyg! Gillar!!

JuMel sa...

Åh, vilket super läckert tyg! Passar jättebra till den enkla modellen på tunika? Måste bara fråga om det är den boken som flera har som är en Japansk mönsterbok fast på Finska?

Strömming sa...

JuMel, helt rätt. Finns på bpåde japanska och finska. Kolla in http://www.yesasia.com/global/en/home.html

od Andulky sa...

Sitter klockrent!!

sorkmor sa...

Ser ut att sitta superbt :) Riktigt fin tunika, tummar upp :)

Le Petit sa...

Jättesnygg! Fint med rynket i halsringningen! Blir sugen på att skaffa boken efter att man sett alla som testat den.

Palven sa...

Läcker!

Pyssellycka sa...

Härlig tunika i fint tyg!

Jennie sa...

Helt underbar!!! Jag älskar både tyget och modellen!:)

Jenny sa...

Hehe, låter som en bok jag vill ha (behöver inte en mönsterbok till, behöver inte en mönsterbok till ...)! Klänningen är ursnygg, jag förstår att du är nöjd!

Jonglören sa...

Verkligen mina färger. Urläcker. Att roligsy är det bästa som finns. Hoppas du har en bra sommar.

Nilla sa...

Wow superfin! Blir sugen att sy ngt till mig själv. Har dåligt med mönster för dam bara. Är den boken lätt att förstå sig på? Vill ha enkla modeller.

MESC sa...

Snygg tunika, i superläckert tyg!!!

Fangoria sa...

Helt underbar, och perfekt tygval!!!

Strömming sa...

Nilla, det finns både enkla och mindre enkla modeller i boken. Det är bra bilder man man kan inte läsa sig till hur man gör eftersom det är på japanska! Det finns gott om fina japanska mönsterböcker!

Lene sa...

WoW vilken snygg !!!
en sådan skulle jag lätt vilja ha !

Krumitott sa...

Snygg modell och fantastiskt tyg!

ett tu tre sa...

All sömnad inte bara den på semestern borde vara rolig, eller hur?
Härlig tunika, försår att du trivs i den.