torsdag 21 april 2011

Minkyblöja

Den här blöjan sydde jag för ett tag sedan. en helt vanlig pocketblöja med det lite ovanliga tyget laminerad minky som yttertyg. Minky har så sakteliga börjat sprida sig har jag sett men laminerad minky har jag inte fått tag i förut. Nu hade jag turen att få köpa lite från en coop-tjej som hade lite extra! Så det här tyget samt ett paislymönstrat / abstrakt blommigt fick komma hem till mig. Sytiden har nu bara räckt till en endaste blöja i tyget men den är hur go som helst. 

Insidan är fleece från en IKEA-filt. Färgen passade bra till tyget och jag vet att flera andra använt den filten till blöjor men jag tycker att den har noppat sig otroligt efter några tvättar så jag kommer inte att använda den igen. Den känns inte alls mjuk och go längre. Mjukt och gott känns dock minkyn och gissa om R är söt när han tultar omkring i denna! Inne i blöjan har jag ett lager bambutyg, den gröna varianten av Iris visa. Den blir man glatt överraskad av när man ska stoppa in inlägg i blöjan efter tvätt! Roligt med detaljer!

Nu har vi flyttat! Igår. Här är kaos men det går i alla fall framåt. Några lådor är uppackade och alla sover i sina egna sängar. Jag fastnade mellan en tjock-TV och en metallstång på återvinningscentralen dagen innan flytt och tror att jag kan ha spräckt ett revben. Ont gör det vare sig det är spräckt eller inte så jag är inte till så mycket nytta men gör det jag kan och försöker att inte skratta för mycket. Tur att vi hade anlitat flyttfirma! 

Just nu njuter jag av att solen skiner, vi har några lediga dagar framför oss och barnen bara älskar att gå ut i trädgården och leka i sandlådan och I vill bara -leka med de andra barnen, mina nya kompisar! Hoppas att det goda humöret håller i sig och att hon snart får alla dessa nya kompisar också. Imorgon får vi nog besöka nya lekparken!



3 kommentarer:

\\//\\SÄKER//\\// sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Juliannie sa...

Skrev precis en kommentar och min man råkade vara inloggad så det såg ut som att han skrivit, hi hi hi - jag tog bort den - här kommer samma text men med mig inloggad:

Vad härligt med flytt så här års och särskilt när det finns trädgård! Jag är lite nyfiken på det där tyget du använt till blöjan, "minky" - har aldrig hört talas om det förut. Vad är det för sorts tyg?

Hälsningar Eva

Anonym sa...

Vilket härligt tyg!