söndag 17 april 2011

Sommarklänningar!

När solen börjar titta fram och det blir varmare ute är det roligt att sy klänningar! Dessa är sydda bara för att jag ville. De är inte tänkta till någon speciell utan de finns nu på Uppsala Handkraft och hoppas att de får ett nytt hem snart.

Jag syr mest singoallor i mjuka tyger men valde att sy i några vävda second handtyger denna gång. Den rosa i strl 3 år och den gröna i strl 2 år. Förra året sydde jag en med knytband genom hela halsringning och med knyt men det trasslar så i tvätten. Dessa fick resår i halsen istället och sprundet stångs med en knapp. Sprundet är mest en dekoration, det behövs inte för att få den över huvudet. Jag gillar knapparna och det är roligt att få använda några av alla knappar jag har hemma, även om jag inte är så vågad i valet av dessa. Handsydda knappträns med silkestråd!

Är du intresserad av en av klänningarna? Maila mig så kan jag se om de finns kvar i butiken! 290 kr/styck.

11 kommentarer:

Klockarbarn sa...

åh så somriga och fina.

Retro Elephant sa...

Vackra!

//Lina

Anonym sa...

Nydelige!

Kristin sa...

Vilka sommarkänslor klänningarna förmedlar!
Det gröna tyget finns som gardin i min farmors sommarstuga i Bohuslän =) Åh, vad jag längtar dit....

Fangoria sa...

Underbart somriga, helt ljuvligt!

Jenny sa...

Väldigt fina klänningar, Strömming!

Anonym sa...

Vilket fantastiskt tyg, det gröna. Jättefina klänningar.

Sofia sa...

Åh va fina. Nu längtar man ännu mer till sommaren.

fale artut sa...

Så somriga och fina!

Lilla Anka sa...

Underbara sommarklänningar i fina retrotyger!

Åsa Tidqvist sa...

såå fina klänningar!