söndag 17 april 2011

Myllymuksut

Finska Myllymuksut tillverkar sina tyger i Finland. De håller hög kvalitet och även om de inte är ekologiskt odlade så är de i alla fall närproducerade under bra förhållanden. Jag har blivit återförsäljare åt Myllymuksut och kommer att ta in lite av deras tyger för att se om intresse finns. De har många bambutyger också så kanske kommer även dessa att finnas här så småningom. Har ni intresse av något speciellt tyg så kontakta mig gärna. Visst, man kan handla direkt från Myllymuktsut men frakten från Finland är grymt dyr så jag hoppas att ni tycker att det blir roligt att kunna få tag på dessa tyger till helt vanlig fraktkostnad.

Till att börja med kommer

"Fru nyckelpiga" med vit bakgrund på velour. 80% bomull, 20% polyester. 150 cm bredd, 250 g/kvm. 215 kr/meter.

"Fru nyckelpiga" med lime bakgrund på stretchfrotté. 80% bomull, 20% polyester. 160 cm bredd, 160 g/kvm. 215 kr/meter.

"Ugglor" på jersey, 95% bomull, 5% lycra. 150 cm bredd, 220 g/kvm. 175 kr/meter.

"Marianne" PUL (till blöjor eller bindor) 100% polyester. 150 cm bredd, 190 g/kvm. Kommer att säljas som blöjklipp liten (50 bred x 45 lång) 35 kr och blöjklipp stor (50 bred x 55 lång) 40 kr.Vid köp av flera blöjklipp levereras de som en bit!

Tygerna kommer att komma in veckan efter påsk! Dessa kommer att läggas ut till försäljning/bokning först efter påsk, så ska du iväg på resa och vill ha något så behöver du inte oroa dig. Jag tar inte bokningar via mail utan alla bokningar och beställningar sköts via butiken.

12 kommentarer:

Anna Johansson sa...

Åh så bra, Myllymuksut har så fina tyger. Ta gärna hem mönstrade bambutyger, tex den med ödlor

Camilla/Timote sa...

Superkul med nya tyger =)

Mysungar sa...

Vad kul! Ser fram emot detta!

Susanna sa...

Tack! Jag har tänkt ta hem mönstrade bambutyger också :) Kul att ni lämnar förslag! /Strömming

Anonym sa...

Härligt att höra!!! Till hösten önskar jag mig ulltyger i alla former!

Anna Johansson sa...

Jag har lite av deras mönstrade bambu som jag passade på att köpa när jag köpte en amningströja därifrån (hittade inga i snygga färger i Sverige, så jag var villig att betala dyr frakt, men då var det ju lika bra att köpa lite tyg också). Men jag vill gärna ha mer mönstrad bambu därifrån. Vore ju jättebra att betala svensk fraktkostnad istället för dyr från finland

Susanna sa...

Ull och bambu, ska lägga det på minnet till nästa beställning :)

Moi! sa...

Va kul att du har myllymuksut! Just nu har jag dock köpstopp...

Karin sa...

Åh vilka söta nyckelpigor! Trodde att det var jersey :( Men velour går också bra! Supersöta ju!

Kånkarong sa...

Jag har länge spanat på merinoullsinterlocken med igelkottar! Men även den enfärgade merinoullsinterlocken. Vore toppen till hösten.

Anonym sa...

Eller dom urfina ugglorna på manchester?

MVH Josefin

lerolai sa...

Ubderbart! Jag beställde bl a av både deras bambutygerna och trikån för ett rätt bra tag sedan. Har gått länge och tänkt beställa mer, då jag blev supernöjd. Men som du sade, frakten är ingen rolig historia... Så ditt initiativ är SUPER! Tar du in bambu och trikå så är jag intresserad.