måndag 25 april 2011

Nyekiperad familj!

Mötte en fd kollega till maken på stan en dag som beklagade sig lite över att pojkkläder är så tuffa och flickkläder så volangiga. Ja visst är det så höll jag med, men du man ju alltid beställa från mig så får du som du vill ha det?! Några dagar senare kom ett mail med denna beställning! Superroligt!

Två tröjor till sonen, två klänningar till dottern och två tröjor till mamma. Bara pappan i familjen blev utan, stackarn! Kläderna är levererade sedan säkert en månad tillbaka men jag har inte haft tid att redigera bilder och blogga tidigare. Men nu så ska ni få se lite fina kläder!

Inga konstigheter i mönster, t-shirt med extra stor halsringning (efter önskemål) i strl 116. Singoalla i mitt vanliga mönster men i tunikalängd i strl 98-104 och vuxentshirt i "min" storlek! Praktiskt när beställaren har samma mått som en själv!


Är det inte helt underbart, kanintyget från ikasyr! Just nu är det slut i shoppen men inkommer snart igen, samtidigt som den blå varianten av samma tyg! Förbeställ gärna ditt tyg redan nu!

9 kommentarer:

Ugglor i mossen sa...

så jättejättefina... jag vill med.. måste våga mera.... sitter själv inne i värmen o syr mössor....

Anna Johansson sa...

Jättefint! Jag ska nog våga sy i mönstrade tyger till mig själv.

lerolai sa...

Såååå fina! Den lila tunikan med fordonen är ju bara hur läcker som helst. Synd att jag bara har en meter Bunny, det räcker nog inte till något till mig själv...urfräckt!

Made by Ina sa...

Superfina alla plaggen ;)

Kram Marina

Anki sa...

Jättefina kläder! Så skönt att man kan sy sonens kläder å inte bara har att välja på de stereotypa mörka kläder med spiderman mm på. Å vilken tur för familjen att de träffade på dig :-)

Hawk and Weasel sa...

Jättefint kanintyg! Och hemskt fina tröjor. Blir så peppad på att rita klart mina egna tyger när jag ser andras fina tyger...
Vad kul att få så mycket beställningar och vilka vettiga föräldrar. (Jag bor i Tyskland och här är ALLA flickkläder lila/rosa och ALLA pojkläder beigeblå med flygplan på. Och folk blir dessutom typ irriterade om man klär dottern i blått eller grönt, de tycker det blir oklart och förvirrande. Man får många kommentarer som "Jaså, är det en flicka? Det kan man då rakt inte se på henne!" Ganska roligt att göra det just därför.)

Anonym sa...

skulle vilja ha en spindelmannen klänning...

Livet med portisar sa...

Vilka härliga färger och mönster på tröjorna :)

metamorphosis sa...

Vilken roligt beställning - och vilka fina kläder det blev! :)

Jag kan ju bara hålla med ang. pojk- och flickkläder, för även om det finns alternativ är det då verkligen inte särskilt lätt att hitta dem!