torsdag 25 december 2008

Babyfilt till lilla kusinen

I's lilla kusin ligger fortfarande i magen men ska det verkligen hindra henne eller honom från att få en julklapp? Min syster syr själv och lillkusinen har redan en välfylld garderob men en babyfilt tyckte jag skulle passa bra. Min syster har dessutom alla retrotyger utom landskapstyget så tygvalet var enkelt den här gången. Filten gillades av både mamman och pappan när de öppnade klappen igår.

Det här var min första filt, den blev 60x80 cm med naturvit fleece på baksidan och så våffelsöm i orange som dekoration. Orange gör sig verkligen bra mot landskapstyget men sömmen blev inte så bra som jag hade önskat, får öva lite mer på att sy med dessa sömmar, det blev riktigt dekorativt! I väntan på cover-maskin så får dessa funka som dekoration.

2 kommentarer:

Lilla NovaK sa...

Så fin den är! Älskar landskapstyget! Den skulle jag själv gärna krypa ner under... =)

gosi sa...

Förstår om den blev uppskattad av de nyblivna föräldrarna, vem skulle inte bli glad av en filt i riktigt snyggt landkapstyg:)