tisdag 2 december 2008

Body

Det var ett tag sedan jag senast sydde några bodys, men nu måste det fyllas på i nästa storlek. Kände mig lite ringrostig på att sy kantband men det tog sig! Önskar mig dock ännu mer en cover-maskin nu när jag vet hur fint det blir med kantband sydda på en sådan.

Först ut blev en body i landskapstyget. Som så många andra så måste jag bara lovorda det här tyget, det är så fantastiskt fint! Kombinationsmöjligheterna för färger är ju helt oändlig dessutom och jag har sett så många fina kombos på bloggarna. Jag valde att i mitt första plagg i landskapstyget kombinera det med röd interlock och jag gillar det skarpt!

Har använt mitt eget bodymönster med knäppning fram i sidan och lång flärp runt grenen så att knapparna hamnar uppe på magen istället för nere i grenen. Har för första gången satt mudd i ärmarna istället för kantband och det ska jag fortsätta med, det blev mycket snyggare tycker jag och det är ju även praktiskt när man ska dra upp ärmarna.

Material:
Landskapstyg och interlock från Jofotex.
Röd mudd från Stoff och stil.

Mönster:
Eget. Strl 68.

Maskiner:
Overlock till allt utom kantbanden. Kantbandet är sytt med tvillingnål på Juliet.

+++
Härligt tyg! Man blir glad bara av att titta på det! Var lite nervös för hur det skulle gå att kanta med landskapstyget, men det gick över förväntan och blev riktigt bra!

---
Inget alls, idag heller!

!!!

Vill bara sy mer i det här härliga tyget!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint, passar verkligen bra ihop med rött. Skulle vara kul att kunna få tag på landskapstyget i Finland också :)

sygryn sa...

Vilken härlig body. Jättefint med det röda till landskapstyget. Jag beställde röd interlock igår, så det kanske blir något liknande till mina gryn;-)

Caroline sa...

Instämmer helt med Nette!

Anna-Snoddas sa...

Underbar! Jättehärligt med det röda till, plankar idéen rakt av, men det blir nog en tröja! ;)

OttoPippi sa...

Hej vännen!

Nu är jag hemkommen från Berlin och du har gjprt så himla mycket fint sen sist! ÄLSKAR verkligen din nya klänningsmodell! Alla de klänningarna blir så snygga! Jättefin body här också :-)

Naíma´s sa...

Den här är verkligen super snygg.
Fint med det röda tyget till.

Gulligan sa...

Jättefint!!! Härlig kombo!!!

Retro Elephant sa...

Oj vad proffsig body!

//Lina

LinSar sa...

Verkligen jätte fin.Rött tycker jag är så fint till landskaps tyget

gosi sa...

Vilken härlig body! Förstår din längtan efter en covermaskin... Om vi har tur så kanske tomten kommer med en till oss var nu i juletider!!!

Strömming sa...

Tack! :D

Gosi: Ja tänk om tomten kom med en coverlock... inte så troligt men man kan ju hoppas (och viska lite i sin sambos öra...)

Nette: Kan inte Jofotex skicka landskapstyg till Finland?

Anonym sa...

Härligt färggrann body, och så snyggt det blev med landskapstyget som kantband.

Anonym sa...

Herrejösses vilken superfin body!

Bustråden sa...

Den blev jättehärlig i de färgerna, klänningarna du sytt är också jättefina!