måndag 8 december 2008

Jag kom på det!

Sydde ett kantband idag som blev näst intill perfekt! Släppte efter som sjutton mot vad jag har dragit i mudden förut och attans så bra det blev! Vilken tur att jag sydde med landskapstyget som kantband i förra veckan för det var det som fick mig på spåren varför jag blivit mindre och mindre nöjd med kantbanden ju mer jag sytt. Jag har dragit hårdare och hårdare skulle jag tro! Åhhh vad glad jag blev nu!!!! Och nu har jag lärt mig och mätt hur långt band jag klippte OCH skrivit upp det på mönstret så nästa gång jag använder det så vet jag hur mycket kantband jag behöver.

*LYCKA*

Det här är en del i en större beställning och den är dessutom inte klar, så jag visar inte mer än lite kantband nu. Vilken tur jag har som klurar ut det här när det är beställning på G! Är dessutom grymt nöjd med brunt kantband till landskapstyget, brunt kan aldrig bli fel!!!

11 kommentarer:

LinSar sa...

Kul att du lyckades:)Jag brukar med skriva + och minus på en del mönster.Då blir det så mycket smidigare till nästa gång.

Zanna sa...

Super snyggt ju! Ser riktigt proffsigt ut. Börjar du vänja dig med livet som mamma??

Lotta Sultan sa...

det är så gott när man kommer på hur man ska göra något, antingen enklare eller bättre. det kan jämföras med han som kom på hjulet. eller hon, det måste vara en tjej som kom på nåt så smart...
fint blev det!

Cecilia sa...

Ser superfint ut, och kantband som kan vara så klurigt. Håller med om det bruna :)

Flintflikkan sa...

Vad roligt! Och snyggt är det! Jag kanske också drar för mkt... Nåja, ska snart sätta mig och sy jag med ^_^

Kalunji040 sa...

Haha, va roligt. Det ser bra ut. Jag måste också börja skriva upp mina framsteg/snedsteg.Jobbigt att inte veta för varför vilket det nu var som man gjorde sist.

OttoPippi sa...

Det är så himla knepigt det där med muddrullå... Man gör liksom ett feltänk och bara drar (även om jag varit med om motsatsen också - att jag dragit för lite...) Grattis till lyckad sömnad!!! Vad spännande att få se denna beställning! Verkar bli mkt fint :-)

Vindling sa...

Kul när man kommer på knepen. Har ett projekt framöver här som ska bandkantas, det var ett tag sedan jag gjorde det så det kommer säkert bli lite pyssel.

Tygterrier sa...

Snyggt! Grönt är skönt och brunt är... perfekt :-)

Gulligan sa...

Snyggt!! Jga har liksom alltid tänkt tvärtom och dragit hårdare!!! tack för tipset..ska testas:)

Marie Frost sa...

Jag har brottats med samma problem och drog ännu hårdare nästa gång. Misstänkte att det var därför det blev ännu sämre, men jag har inte hunnit testa om det verkligen var så. Tack för att du testat åt mig! :)
Och nej, brunt är aldrig fel!