onsdag 24 december 2008

Den tredje "geten"

Så blev det julafton. Min sambo som så omsorgsfullt gömt min get sedan den kom hade lika omsorgsfullt lagt den under granen innan han gick till jobbet i morse. När I hade somnat för att sova förmiddag så fick jag äntligen öppna mitt paket! Ur kuvertet kom den ena fina saken efter den andra!

*Ett par byxor till I i ekologisk bambu/bomullsvelour som är helt underbart silkesmjuka. De har hon haft på sig idag under sin julklänning och var bara så fin!
*En tröja till I i landskapstyget med orange ärmar och mudd!
*Ett jättefint tyg med äpplen. Det är tunt och kommer göra sig jättefint till sommaren. Har faktiskt varit på väg att beställa det tyget, eller något väldigt likt, från The Fabric Fairy så jag blev jätteglad för det!
*Ett mönster på muddjeans
*En julskiva.
*Nalle Puhs klokbok
*En sax
*Choklad
*Band som det står "made by my mummy" på
*Juldekoration i svart och vitt med texten God Jul. Den hänger nu i mitt fönster i vardagsrummet.

Jag han öppna paketet och ta kort på innehållet på morgonen innan I vaknade, men jag hann inte blogga om det. Jag satt och tittade runt på alla bloggar på morgonen också för att försöka lista ut vem som var min hemliga vän. Det var svårt. Landskapstyget finns ju hos nästan alla bloggare och alla bloggare har ju ett eget mönster på muddbyxor. Ingen självklar kandidat dök upp och jag kunde faktiskt inte gissa vem paketet kom ifrån! Du var bra på att var hemlig! När jag kikat vem paketet kom från och sen tittade på hennes blogg igen så såg jag att placeringen av namnlappen på byxorna borde ha varit en solklar ledtråd! Men det såg inte jag i min iver att försöka lista ut vem paketet kom från. Tack snälla hemliga vän för ett jättefint paket! :D

Paketet har jag varit glad åt det hela dagen. Byxorna som I har haft redan passar utmärkt, dina muddbyxor är verkligen toppen i modellen! Och du hade rätt, jag gillar verkligen bambu och ekologiska tyger så jag blev så glad att du tagit fasta på det och att hon fick ett par sådana. Idag hade vi en liten bambuklädd tjej med både body och byxor i det materialet.

Som ni ser på bilderna var katten väldigt intresserad av juldekorationen! Jag hann inte mer än lägga ner den på golvet för att fota så var han framme och lekte med den. Han är så rolig ibland, vår katt. Att han är snart 9 år märks inte när det finns något snöre att leka med!

Nu har vi kommit hem från julfirandet, en mycket lugn och skön dag och en strålande glad I hela dagen! Hon har börjat smaka på mat nu och tycker att plommonpure är toppengott och hade show för familjen när vi åt! Det var nog den bästa julen på länge, det var något speciellt att fira med sitt barn även om hon är för liten för att förstå.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilket jättefint paket du har fått!!!
och vad stor fin fina lilla tösabit har blivit :) jättesöt!

stora lilla j sa...

härligt paket! Här väntar jag än på mitt...

vouffen sa...

Vad roligt att du belv nöjd och att byxorna passade :)! Ha en fortsatt jättebra jul!!!
Mvh Åsa vouffen

OttoPippi sa...

Jättefint paket! Visst är det svårt att gissa?

Helena sa...

Vilket jättefint paket!

Strömming sa...

JAAA det är jättefint! Tröjan är lite stor än, men byxorna är perfekta! De har använde idag igen och ska nu tvättas så de kan följa med på semester! :D