lördag 13 december 2008

Beställning klar

Min första "kollektion" till butik är nu klar och redo för leverans. Det är en ny webbutik som heter Busungar och småknytt som ska öppna i början av nästa år som har beställt lite Strömming! Superkul tycker jag!

Det var verkligt nervöst att sy såhär till en återförsäljare, speciellt att sy body eftersom jag har haft lite problem att få det bra. Tack och lov kom jag ju på det där med att inte dra i mudden för mycket så resultatet tycker jag blev toppenbra!

Fem hättor, i storlek ca 3 månader, med matchande napphållare samt två bodies i strl 74 har jag sytt och ska leverera. Tygerna är blandade, både nya och second hand. Riktigt kul att få använda lite av allt det tyg jag samlat på mig och jag kan faktiskt inte säga vilka jag gillar bäst för alla har sin charm!

Hättorna är en modifiering av de jag sytt förut, nu när jag kan prova på I så har jag fått bättre koll på hur mössan ska utformas för att passa. Hon är så söt i dessa men avskyr verkligen mössor så kunde inte fota henne i dem eftersom hon bara grät. Napphållarna är klippta på frihand och alla är lite olika långa och breda. Jag valde att sömmen på napphållarna skulle matcha kantbandet på hättan.

Tygerna på bodiesarna har beställaren valt, men jag valde kantbandet. Det blev brunt på både ugglor och landskapstyg då tygerna är så snygga att de får tala för sig själv med lite diskretare kantband men som ändå ger lite retrokänsla.

Har även fått hem lite nya namnband, bl a med tvättsymboler som jag tänkt att jag ska fästa i just beställda plagg, så i dessa två bodies blev det premiär för dessa tvättrådslappar.

Ska bli mycket spännande att se hur mina kläder säljer i butik! Jag återkommer med webadress till butiken i min länklista när den har öppnat. Jag har fått ytterligare en återförsäljare som jag ska börja sy en mindre kollektion till så snart jag får tid, Minicompaniet heter den och ska även den öppna i början av nästa år.

Så måste jag bara berätta att jag var ute med en vännina i torsdags, första gången jag gick ut sedan I föddes! Gissa om jag var nervös att gå hemifrån! Älsklingen min avstod att gå på Timbuktu så att jag kunde få göra det istället. Vilken vitaminkick det var att få gå på konsert - och konsert med Timbuktu och Damn det svänger kan jag lova!

12 kommentarer:

sygryn sa...

Vilka fina grejer! Lycka till med dina återförsäljare! Vad roligt att "mina" ringar kommer till användning!:-)
(Jag har fler om du önskar;-)

OttoPippi sa...

Nämen vad kul med inte mindre än TVÅ återförsäljare!!! Kommer du att hinna det? (Undrar en som funderar på att lägga ned det där med återförsäljare pga tidsbrist) :-) Hur som helst är det ju så himla najs när ens grejer uppskattas!!!

Så slönt att du fårr till både muddväv och hättor som du vil! Det ser så himla fint ut alltihop!! För övrigt måste jag meddela att jag bara älskade det blå elefanttyget! Heeelt underbart!

Vad oerhört kul för dig att få gå svänga loss till Timbuk. Visst är det en alldeles speciell känlsa att sådär i början få gå hemifrån. Det behöver man verkligen kunna göra!

Kram och fortsatt trevlig helg!

gullhjärta sa...

Jättefina grejer verkligen, vad roligt att sälja till återförsäljare. Jag har också en fundering på detta men jag har ännu ingen enskild firma och det var jag visst tvungen att ha. Får se om jag satsar på det.

Retro Elephant sa...

Oj vad mycket läckert du sytt!

//Lina

Vindling sa...

Åh så mycket snyggt! Och grattis till att ha blivit med återförsäljare!

Och att få gå ut och vara sig själv, det är nödvändigt och åh så underbart!

Naíma´s sa...

Allt ser jättefint ut:) Ett stort lycka till, det blir inga broblem att sälja dessa fina saker.

Kul att få komma ut lite själv, det behöver man verkligen fast det kan vara lite jobbigt att lämna ifrån sig dom små i början.

Tygterrier sa...

Åh vad spännande, förstår om det är lite nervöst! Ser iallafall väldans proffsigt ut med de nya banden. Hättorna är bara såååå söta!

gosi sa...

Ett jättegrattis till återförsäljandet! Det kommer gå galant, du syr ju superfina grejor.

Strömming sa...

Å tack :D Jag blir så glad av era kommentarer!

Tid och tid... det vet jag ju inte om jag har men det kommer ju visa sig!

Mmm det var verkligen roligt och välbehövligt att komma ut ensam med en kompis efter 4 månader hemma med bebis! Tänk, lilla I är redan 4 månader!

Lotta Sultan sa...

oj vad duktig och produktiv du är. allt ser jättefint ut. lycka till med försäljningen!

Jes sa...

Vilka jättefina bodysar! och hättorna va super härliga.

Kakkakaffe-Eva sa...

Alldeles underbara hättor! Jag lånar bilden och använder ju självklart ditt namn, till min blogg och ett mössinlägg som jag tänker publicera ikväll!