måndag 15 december 2008

Så 70-talsretro

sa min sambo när jag visade honom den här bodyn. Sen sa han att den var galet snygg också! Ofta brukar han säga att ja den blev ju fin eller att det ser bra ut men det här var det första som var galet snyggt alltså :D Då blir man glad! Jag är benägen att hålla med faktiskt, den här bodyn blev så cool!

När jag skulle klippa till den så kom jag på att jag inte ville försöka passa ränderna i omlotten så jag la helt sonika ihop de två framstyckerna till ett på tyget och klippte ut det i ett stycke istället. Sen klippte jag ut en halsringning som såg bra ut. Sen var det bara att sy som vanligt och att kanta med mudd.

Material:
Både enfärgat och randigt från E-slöjd inköpt på syfestivalen.

Mönster:
Eget och lite frifräs! Strl 68.

Sömnad:
Inga konstigheter egentligen. Sydde ihop bodyn på vanligt vis och sen kantade jag, först sprundet och halsen och sedan runt benen. Sydde kantband som jag brukar på Juliet med tvillingnålen.

+++
Färgerna! Helt fantastiska. Me love!

---
Halsringningen blev kanske lite i minsta laget. Får testa imorgon och se hur det passar.

!!!
Har en till utklippt och ihopsydd som väntar på kantning. Bäst att testa ringningen innan jag gör det.

17 kommentarer:

Tygterrier sa...

Du är så produktiv att jag blir svettig av bara tanken på hur mkt du syr ;-)

Gillar ringningen! Och färgerna - liksom sådär självklart SNYGGT utan att vara speciellt fast ändå speciellt... hm, du fattar va ;-) Har tänkt att jag ska klura ut hur man syr en sån ringning nån gång - det behövs ju knappar eller annan lösning i ringningen ganska länge till.

Vindling sa...

Jag håller med din sambo! Galet snygga!

LilleBus sa...

Åhh, jättecool blev den! Jag måste verkligen få tummen ur å börja sy lite bodysar (syrran skall få sin tredje i februari), denna färgkombon måste jag prova :-)

Gulligan sa...

Jättefin modell!! I har den coolaste bodyn;)

Lotta Sultan sa...

din sambo har bra smak!

Kalunji040 sa...

Den är ju galet snygg!

Strömming sa...

Tack snälla alla! :D

(Jag törs inte prova den på I idag, hon hatar saker över huvudet och idag är hon sjuk (och jag med) så jag vill inte riskera mer skrikande bebis än jag måste... kommer nog bli endel av den varan idag kan jag tro...)

stora lilla j sa...

älskar färgkombinationen, håller helt med din sambo! och jag gillar verkligen hur du gjort benöppningen, måste underlätta vid byten?

Jes sa...

Superfin!!! Gillar färgerna.

Retro Elephant sa...

Man får nog utnämna dig officiellt till body-expert! Läckert, vad kan man annat tycka?

Så sött av dig att du fråga om elefanttyget, jag vet faktiskt vilket du menar. Om du har vägarna förbi så får du väldigt gärna köpa ett set till mig! Man kan alltid göra det mera retro geonom att blanda det med retrotyger :) Hör av dig till min mail om hur du vill att jag skall betala.

//Lina

OttoPippi sa...

Galet snygg!!! :-)

snork sa...

Den är jättesnygg! Jag håller med din sambo!

Och du förresten.....hur ställer du in julietten när du syr med tvillingnål? Det blir apdåligt när jag försöker......
Kram Linn

Anna-Snoddas sa...

Verkligen supersnygg! :)

linnzan sa...

Jag håller verkligen med din sambo! Galet snygg alltså!

Strömming sa...

Stora lilla J: Ja det är mycket enklare att knäppa när knapparna är så högt upp och inte längst ner i grenen!

Kul att så många kommenterat den här bodyn, det glädjer mig!

prickig design sa...

så läcker!!!

Thea sa...

OJojoj, den här var så himla fin! Förstår att din sambo gillade den. Retro när det är som bäst!