tisdag 4 maj 2010

Byteshandel

En av de bästa sakerna med att sy och att blogga är ju att man "träffar" likasinnade och att man kan få inspiration, tips och en spark där bak. Ibland ser man något extra fint hos någon medbloggare som man bara MÅSTE ha och då är det bra att idka byteshandel. På det sättet har plagg från bl.a. Tisa, Florin, Marie Pysslar och OttoPippi hamnat i vår ägo. Det senaste i raden av byten var med Doris & Assar. Jag hade inte köpt (har fortfarande inte) köpt något fordonstyg men blev kär i ett par tights med röda muddar och orange sömmar som hon sytt. Dessa fick raskt flytta hem till I (som älskar Biiiiilaaar) och i utbyte har jag nu sytt den här skjortan. Tyg och modell är vald av Doris & Assar men jag sydde den, som jag nu verkligen gillar, utan kantband och med vanliga fållar och infodring istället.

Jag är superdupernöjd med bytet och det hoppas jag att Doris & Assar också är och att den passar. Denna fick flytta hem till Doris & Assar via od Andulky som jag träffade igår för en sista leverans av kläder till UppSytt-projektet. Hoppas hoppas hoppas att den passar.

Material:
Lime elefanttyg från Sotff och stil, knapp från gömmorna.

Mönster:
Modifierat från Gynther, strl 104.

+++
Byteshandel, den bästa handeln eller?

---
Att jag förut klippt slösaktigt i tyget så det inte räckte till ett helt bakstycke. Jag fick Doris & Assars godkännande att skarva mitt bak. Det syns lite men inte så mycket. Ibland är det bra med ett småmönstrat tyg där det är lätt att passa in mönstret i varandra.

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Den är så underbart fin!!! Är jättepeppad att sy med infodring nu :-)!

Emster sa...

Jättesnygg! Tyget passar väldigt bra till den modellen!

Anonym sa...

Fint med byttehandel! Tror jeg må prøve en Gynther-skjorte uten kantebånd. Jeg er også litt ambivalent når det gjelder kantebånd. Noen ganger er det fint og.

JuMel sa...

Så fin den är och visst är det super kul med byten?! Jag har samma tyg fast orange liggande, det kanske är en skjorta det ska bli av det? Nu blev jag inspirerad!

Doris_Assar sa...

Åh, hämtade den idag och den är SÅÅ fin! Ska försöka få till en live-bild imorgon! :-)
Håller på med en skjorta till lillebror nu, med infodring!! Men jag gjorde nog lite tokigt, hahaa!! Ska blogga om det så småningom :-)

Tack för lyckat byte!!