söndag 9 maj 2010

Fattycake x4

Jo, några till fattycakes har det blivit denna veckan, de är bra så bra! Lite stuvar har gått åt till dessa blöjor som jag tycker blev ganska söta allihop. Dessa klippte jag lite vidare i grenen, ca 1 cm på varje sida mellan resårmarkeringarna, på så vis får jag lättare plats med en limpvikt vikblöja. Nu har vi snart blöjor så det räcker men R växer så det knakar och de första jag sydde (La-di-da blöjorna) börjar bli lite små och så tycker jag att dessa sitter mycket bättre så det kommer säkert fler blöjor på bloggen framöver. Det är så bra att ha lite blöjor på G när I vill sy, det är enkelt att sy i resår med henne i knät. Har jag något med nålar i just nu så får de inte sitta kvar där jag vill, hon vill att de ska ligga i nålburken eller sitta hårt fasttryckta i nåldynan..

Det enda problemet med dessa blöjor är att knapparna måste sättas på plats efter att de är sydda och det är lite pilligare, jag får inte runt dem i overlocken med knapparna i. Jag fick inte ens runt dem i min vanliga maskin med knapparna i... men bra är de så det är värt det extra pillet. Efter allt detta knappande så börjar jag ångra att jag inte köpte en press istället för en tång.... jaja. Tången funkar bra men o-ringarna slits något så grymt fort.

8 kommentarer:

Jonglören sa...

Åh de är helt underbara. Nästan så att man blir lite sugen på att börja använda tygblöjor när man ser dessa fantastiskt söta kreationer. Gillar särskilt de som är överst till höger. Eller....jag gillar ALLA.

Titinea sa...

Vad fina! hmmm... Kanske jag ska testa fattycakes, fast jag redan har några mönster.

Helena sa...

Jättefina! Skulle ha beställt allihop om jag hade haft någon liten att sätta dem på :)

Ingrid sa...

Underbart söta!! Vill nästan ha såna själv ;)

Retrokas sa...

Jättesöta blöjor!

Ja *skratt* de där nålarna som är lååångt nertryckta i nåldynan låter väldigt bekanta. ;-)

Jag har ingen erfarenhet av tången (har själv pressen) men har kanske senare tyckt att tången låter så mycket smidigare. Pressen ser ju ut som en gammal manick från krigstiden... ;-) Men nöjd är jag ju nog med den, köpte den för snart 2 år sedan då det inte var något prat om tänger ännu.

Retro Elephant sa...

Oj här har det hänt mycket sen senast. Snygg layout på bloggen, mycket praktisk!

//Lina

SiriR sa...

Oj, så kule! Stiligste bleiene jeg har sett på lenge!

Simsalabim sa...

Vilken energi du har att sy alla dessa blöjor. De är så fina - helt annat än Pampers det. :-)

Titta gärna in på min blogg och var med och tävla om en Simsalabim-klänning och mössor.