onsdag 26 maj 2010

Sommarhattar!

Det pågår marknadssömnad hemma hos mig! Här är lite av det som kommer att finnas på hantverksmarknaden i Vasaparken på lördag. Söta hattar sydda av återanvända tyger i en härligt klockad modell. Alla hattarna är helt vändbara och de flesta har ett foder av denim. Blåsippehattarna har foder i ljusgul bomull. Totalt är det 11 hattar som sytts men eftersom några är dubbletter så visas bara en av varje här.

Dessa hattar skar jag ut med rullkniven, min nya kärlek inom sömnaden, så mycket enklare att få lika stora bitar med en kniv istället för en sax. Köpte rullkniv och skärmatta för att kunna skära raka remsor till CoverPron men den visade sig vara mycket användbar även till detta. Ett tips om du söker rullkniv - sök efter "rotary cutter" och "self healing cutting mat" ebay!

Är du intresserad av en hatt är de till salu och finns i storlekarna 40-42, 44-46, 48-50 och 52-54. Den största hatten passar nästan på mig. Maila mig i så fall och kolla om din favorit finns i rätt storlek!

6 kommentarer:

JuMel sa...

Så många fina hattar och vad fin din blogg har blivit!

K.YRA sa...

Solhattarna är ju bara så fina! Gillar allra mest hatten med blåsippor och den bruna är ju också jätteläcker :)
Tack för tipset med rullkniven.

Jenny sa...

Jupp, rullkniv är toppen till allt, ett av de bästa redskapen. Och dina hattar är jättefina!

Karin sa...

Jättefina hattar! Alla kommer att bli sålda! Jättefin grafisk profil här också. Jag tror bestämt att vi är två som knåpar på kammaren:) Heja-heja!

Juliannie sa...

Jättefina hattar, vilken bra idé att sy såna lättsydda grejer till marknaden! Och av "återvunnet" tyg också! Har också haft rullkniv i många år och använder det alltid när jag skär till, superredskap! Önskar mig en STOR skärmatta bara... den jag har är 60 x 80. Lycka till med försäljningen!

od Andulky sa...

Så underbara!! Kanske hittar en till mig själv på lördag ;-)..