fredag 21 maj 2010

Toras tunika

Känner ni igen den? Ja jag har sytt en exakt likadan som I fick på uppdrag av Toras moster. Toras moster är en fd kollega till mig. Hon är uppvuxen på gård och numera agronomie doktor och hon kunde inte låta bli att beställa en sådan här till sin systerdotter. När hon frågade mig om jag hade något kvar av "korntyget" så undrade jag först vilket hon menade, korn? jag trodde det var vete, haha! Så mycket kunde jag om våra sädeslag J! Tack för att du upplyste mig!

Hur som helst, Tora älskar rosa har jag fått veta så det var helt klart bra med rosa kantband och knappar. Denna gång grävde jag djupare i knapplådan och hittade faktiskt perfekt färgade knappar. Jag är supernöjd, moster J är supernöjd, hoppas att även Tora är det!

10 kommentarer:

Jonglören sa...

Jättefin. Egentligen är varken rosa elelr gult mina färgen men jag har märkt hos andra bloggare att tillsammans faller dessa färger mig faktiskt mer i smak än vad de gör var för sig.

Kristin sa...

Vilken söt! Jag kände precis ett behov av att sy i gult men jag har inget gult tyg. Störande. Men jag gillar korntyget! Jättefint!

grønn sa...

Veldig fin! Jeg liker både fasongen og stoffet veldig godt :-)

Idis o jag sa...

Vilket underbart tyg! Jättesöt klänning - en riktig sommarpärla!

JuMel sa...

Så sommrig och söt! Kul tyg.

Anki sa...

Superfint tyg, kombination och modell!

Emsters Alster sa...

Det kunde man inte tro att ett tyg med sädesslag på skulle göra sig så fint till en tunika, så snyggt!

Le Petit sa...

Ja den här känner jag igen att jag har sett tidigare =). Även denna var jättefin! Väldigt somrigt mönster på tyget!

Lycka till med tygerna i inlägget nedan! Jag tycker det gula och turkosa var jättefint! Det passar nu på sommaren, men om tygerna kommer till hösten kanske någon mörkare färg.

sorkmor sa...

Vilket häftigt tyg :) Söt modell med.

Anna Rydne sa...

Tora kommer bli toppennöjd!