måndag 31 maj 2010

Kuvert kuvert kuvert

Jag snöar in på vissa saker ibland och just nu har jag snöat in på kuvertringningar. Till marknaden sydde jag därför ett helt gäng bodies och t-shirts med just kuvertringning. Body syddes i strl 56-74 och t-shirt i strl 80-86.Två härliga FIX-tyger hamnade under saxen, lime elefanter och orange flodhästar. På nått vis är det skönt att klippa slut på ett tyg även om det är lite sorgligt. På nått vis känns det sedan mer moptiverat att köpa något nytt tyg!

Här hade jag gärna haft orange och lime knappar i grenen. Måste - nog - skaffa - fler färgade knappar, de är beroendeframkallande!

7 kommentarer:

Jennie sa...

Superfina!! Jag gillar också kuvertringning, och du har ju fått till kantbanden så bra, inget rynk i halsen! Fräscht med vita kanter!

Villa Nystuga sa...

Snyggt!
Angående tryckknapparna. Har du en tryckknappspress, KAM? Är tryckknapparna i plast och i så fall, hur trivs du med dom? Många frågor, men hoppas du kan svara :)

Emsters Alster sa...

Vilken härlig känsla med så många likadana i en hög! Fina är de, hoppas marknadsförsäljningen går bra! Jag ska också stå i augusti, hoppas på lite tips vad som går bra generellt sett!

Anki sa...

Åh vad många fina kuvertisar du gjort! Superfint med vit kantning.

od Andulky sa...

Underbara!! Somriga och fräscha!

Ingrid sa...

Jag gillar också kuvertringning, det är så fint! Härligt med lime och vitt ihop tycker jag!

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Så fina bodysar, jag älskar halsringningen, den blir så fin, jag har inte lyckats lika bra själv. Har nog inget bra mönster! Får se till att fixa ett ett göra ett själv!
Jag är oxå helt tokigt förtjust i det där mönstret!