söndag 16 maj 2010

Sjörövaren!

När I var liten älskade jag omlottbodies, hon blev helt galen när man drog något över huvudet. Nu älskar jag bodies med kuvertringning eller annan knäppning i halsen för R verkar inte bry sin när man "knölar på" honom kläderna (fortfarande inte helt lätt med ej samarbetande bebis) han skrattar mest faktiskt för han är otroligt kittlig på magen (han skrattar mest annars också faktiskt, mycket rolig bebis!)

Hur som helst var det meningen att det skulle blivit en singoalla till I i det här tyget, det var liksom planen när jag köpte det. Men först blev det en presenttröja och sedan fick jag en beställning på en tröja och sedan skulle jag klippa ut klänningen till I. Ja, beställningen och klänningen skulle klippas samtidigt och jag hade mätt och kollat att det skulle räcka, men sedan lägger jag inte ut bitarna där jag mätt att de ska få plats.... får de plats? NÄ! Beställningströjan fick jag ut men klänningen klipptes om till en body. Så den tänkta klänningen får stanna i tankarna om inte Mjuka Tyger trycker upp mer pirater för tyget är slut sedan länge.

Bodyn blev ju inte helt fel den heller och den passar utmärkt på R. Igår, på sommarens första dag (ja sommar var det igår med 25 grader varmt) åkte vi till kusten och gottade oss på stranden och R var klädd i sin nya body och trots att han mest låg med näsan i madrassen under tiden på stranden var han den coolaste sjörövaren ni kan tänka er. Ännu är den egentligen lite stor (strl 68) men eftersom R har tygblöjor så passar den ändå bra, tygblöjorna tar ju lite mer plats än engångsblöjor.

Lägg märke till de fina turkosa knapparna som matchar tyget så bra! De är från SnapSource och jag måste säga att jag har blivit kär i färgade tryckknappar. De liksom lyfter plagget ytterligare ett snäpp. Med ett sånt här tyg måste man ju visa ryggen också. Trots att det är ett ganska litet plagg tycker jag att tygets stora rapporter gör dig riktigt bra.


15 kommentarer:

Kristin sa...

Helsnygg! Och mysigt med skrattande bebis :)

Karin sa...

Supernice!

Sandra -Vildkatten sa...

Superfin. På västkusten har iaf jag inte ens funderat på stranden. Inte ens utemöblerna har kommit fram ännu. temperaturen når knappt över 12 grader :(

LADY JEN sa...

Riktigt fin body! Jag håller med dig om att det gör mycket med de fina färgade knapparna...

Lime by me - Lime design sa...

Jättehärlig body!

Moi! sa...

Vilken söt!

Doris_Assar sa...

Grymt proffsigt med de färgade knapparna!! Skall nog testa kuvertringning framöver ngn gång... det blir fint!

Anki sa...

Superfin body, härligt somrig!25 grader låter inte fel... här känns det mest som höst... men kan ju bara bli bättre då :-)

Juliannie sa...

Det var den coolaste, sötaste lilla body jag sett! Jättefin effekt med det stora mönstret!
Apropå färgade tryckknappar, har de förbättrats vad gäller att behålla färgen i tvättarna? När jag sydde till mina tjejer på 80-talet blev jag galen på att färgen flagnade ganska snart i tvättarna.

Hälsningar Eva

Le Petit sa...

Härligt somrig body! Jättefin!

Jennie sa...

Superfin! Du har verkligen fått till det med mönstret på tyget. Och så läckert med färgade knappar, det har jag letat efter!

Vad kul med skrattande bebis! Njut! :)

MalinJohanna sa...

Det är nog ett så fint tyg, hoppas det trycks upp igen! Då ska jag ha en egen bit. Synd att I blev utan singoalla, men bodyn är ju super!

Emsters Alster sa...

Jag älskar de klara färgerna på det här tyget. Fin body!!

Ingrid sa...

Toksnygg!! Förstår att han var coolast på stranden!! Och det måste vara härligt med en glad bäbis.

Nu blir jag avundsjuk på värmen. Här är det fortfarande kallt (och blåsigt, huvaligen...).

Hello sa...

Vilken A-bebis du har fått! ;) Snyggaste bodyn i stan är ju givet till en sådan välartad pojke. Annars kanske han blir för välartad :)

Och för att bekräfta detta är verifieringsordet idag elita!